Lee Nelson

„Câştigătorii joacă mai puţine mâini decât cei ce pierd, dar fac pariuri mai mari atunci când se decid să joace”

joi, 6 ianuarie 2011

ANEXA B - Ierarhia mâinilor de poker




1. Cea mai bună mână posibilă este o CHINTĂ ROIALĂ: as, popă, damă, valet şi zece de aceeaşi culoare.
2. Următoarea mână ca valoare este o CHINTĂ DE CULOARE, care este compusă din cinci cărţi consecutive de aceeaşi culoare. Cea mia mică chintă de culoare posibilă este 5,4,3,2,as, toate de aceeaşi culoare. Ţine minte că asul poate fi folosit ca 1 pentru a completa o chintă sau ca cea mai mare carte din pachet.
3. CAREU - patru cărţi de acelaşi rang. Patru popi sunt mai slabi decât patru aşi şi mai buni decât patru dame. Kickerul nu contează dacă ai una dintre cele patru cărţi care formează careul în mână.
4. FULL, adică trei de-un fel şi o pereche. Cel mai mare full este AAAKK, iar cel mai mic 22233. Full-urile sunt comparate întâi după cele trei cărţi de acelaşi rang şi apoi după pereche.
5. CULOARE, adică cinci cărţi de aceeaşi culoare. Cea mai tare culoare este A, K, Q, J, 9, toate de aceeaşi culoare. Cea mai mică este 7, 5, 4, 3, 2, toate de aceeaşi culoare.
Toate culorile sunt egale între ele, diferenţierea se face doar la rangurile cărţilor. Dacă ai asul de o anume culoare şi faci o culoare vei avea cea mai mare culoare posibilă, denumită culoare nut, în afara cazului în care este posibilă şi o chintă de culoare şi vei avea cea mai bună mână posibilă dacă masa nu conţine o pereche.
6. CHINTĂ - cinci cărţi consecutive de orice culoare reprezintă o chintă
De exemplu, cărţile de mai sus sunt o chintă, dar ţine minte că şi aceasta e o chintă
pentru că asul nu este doar cea mai mare carte din pachet, ci poate fi folosit şi ca 1 într-o chintă 5-high. Dacă este folosit într-o 'roată', adică o chintă la 5, poate fi bătut de orice altă
chintă, cum ar fi o chintă la 6.
Dacă configuraţia este:
 
                 atunci mâna 1                                este mai puternică decât mâna 2
  
pentru că ambele mâini pot face o chintă, dar cea făcută cu mâna 1 este mai mare.
7. TREI DE-UN FEL. Cea mai mare mână de acest fel este AAA, iar cea ai mică este 222. În holdem sunt 3 moduri de a face 3 de-un fel. În primul caz masa poate conţine 3 cărţi
de acelaşi rang. Aceasta este cea mai slabă mână de tipul 3 de-un fel pe care o poţi avea, pentru că ai aceeaşi mână ca şi oponenţii tăi. Dacă nu ai o pereche în mână (şi
nici a patra carte de acelaşi rang), cele mai bune cărţi pe care le poţi avea sunt AK. Dacă cineva are o pereche va face full şi va fi mai tare decât tine.
Mâna 1 pierde în faţa unui full făcut de mâna 2.
Al doilea mod în care poţi face 3 de-un fel este să ai o anumită carte în mână şi masa să mai conţină două perechi de acelaşi rang. Denumirea pentru această situaţie este 'trips' şi este o
mână destul de puternică.
Ultimul mod de a avea 3 de-un fel se numeşte 'set'. Asta înseamnă că ai o pereche în mână şi o carte de acelaşi rang a apărut pe masă. Această mână este cea mai puternică pentru
că tăria mâinii tale nu e cunoscută oponenţilor.
8. 2 PERECHI. Cele mai mari două perechi sunt AAKK, iar cele mai mici 3322. Când se vorbeşte de 2 perechi, se spune de obicei prima pereche întâi - aces up (aşi cu) sau, în
al doilea exemplu, 3s up (treiari cu).
Această mână poate fi citită drept 'nouari cu', dar uneori vei auzi denumirea completă - nouari cu pătrari.
9. PERECHE - Cea mai mare pereche este AA, iar cea mai mică 22. Multe poturi în holdem sunt câştigate de o pereche.
10. NICIO PERECHE. Cea mai bună mână fără nicio pereche este AKQJ9, cu cel puţin o carte de culoare diferită de celelalte.
Nu presupune niciodată la showdown că ai mâna câştigătoare sau că ai mâna pierzătoare. Cel mai bine este să-ţi întorci cărţile cu faţa în sus. Online, dacă participi la showdown, cea
mai bună mână va fi aleasă în mod automat de către calculator.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu